Linia technologiczna do sortowania jaj
Opole, dnia 26.10.2017
ZAPYTANIE OFERTOWE
NR 2/ RPOP.02.01.03-16-0003/16
W związku z realizacją projektu „Wzrost zasięgu oferty oraz zwiększenie skali produkcji spółki Polskie Fermy.” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa Oś priorytetowa 02 Konkurencyjna Gospodarka, Działanie 2.1 Nowe produkty i usługi w MSP, Polskie Fermy Grupa Producentów Sp. z o.o. zaprasza do składania ofert dotyczących:
Linia technologiczna do sortowania jaj
Kod CPV: 16612100-9 - Maszyny do sortowania lub klasyfikowania jaj
- NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Nazwa: Polskie Fermy Grupa Producentów Sp. z o.o.
Adres Siedziby: Włostowa 109 d, 48-317 Korfantów
NIP: 9910270563
REGON: 532398580
Strona www: www.polskiefermy.pl
Adres e-mail: handel@polskiefermy.pl
Telefon: +48 77 40 23360
- TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
- Niniejsze postępowanie prowadzone jest z zachowaniem zasady konkurencyjności, o której mowa w aktualnych na dzień ogłoszenia Zapytania Ofertowego nr 2/RPOP.02.01.03-16-0003/16 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 (dalej: Wytyczne).
- Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych - (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 wraz z pózn. zm.)
- W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.1964.16.93 z późn. zm.).
- SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego nastąpiło poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Zamawiającego https://polskiefermy.pl/ oraz poprzez wysłanie zapytania do trzech potencjalnych wykonawców.
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest : Linia technologiczna do sortowania jaj składająca się z następujących elementów o minimalnych parametrach:
- kompaktowego automatycznego ładowacza poruszanego serwomotorami i własnym napędem kontrolowanym enkoderem w celu kontroli prędkości o wydajności 130 000 jaj /godzinę
Który złożony jest z następujących modułów z możliwością wielorakiego ustawienia:
- podajnika stosów przekładek z jajami
- obrotowego ładowacza składającego się z jednostki rozsztaplowującej złożonej z magazynu przekładek z obrotowym krzesłem rozsztaplowującym (kontrolowany serwo napędem) i fotokomórkami dla automatycznego ustawiania wysokości stosów podczas rozsztaplowywania
- przenośnika pustych przekładek z czterema chwytakami przytrzymującymi przekładki zapewniając bezpieczne ładowanie jaj
- systemu powrotnego – wydmuchu z podwójnym powrotnym wydmuchem
- głowicy ładującej każda z 30 ssawkami z „nieblokującymi” się dyszami, dwoma palcami do ładowania przekładek.
- przenośnika pustych przekładek z własnym napędem wyposażony w detektor przyklejonych pozostałości jaj i sztaplarką pustych przekładek połączony z przenośnikiem pustych przekładek.
- ramię wahadłowe dla indywidualnego przenoszenia jaj do sortownicy. Specjalna konstrukcja ramienia wahadłowego zapewnia delikatne przenoszenie na stół rolkowy wraz z synchronizacją prędkości.
- panel elektryczny i lokalny panel operatorski z ekranem dotykowym. Panel elektryczny montowany oddzielnie od loadera w sąsiedztwie na ścianie
- stół podający do ładowacza
- wyposażenie w system mycia CIP (Cleaning In Place).
- zintegrowany system mycia CIP złożony z: Belki z dyszami myjacymi do mycia przenośników i jednostki przekazywania stosów, Pompy cyrkulacyjnej CIP, Systemu rur do zbierania recyrkulacji środków myjących (Lokalny CIP dla OptiLoader z ręcznym dozowaniem detergentów i wody. CIP może być uruchamiany niezależnie od pozostałego sprzętu), Automatyczny lub półautomatyczny CIP może być używany jeżeli Centralny CIP jest dołączony
- rozszerzony stół podający - rozszerzenie min o 1 metr złożone z bocznych płyt, rolek, łańcucha i silników
- system detekcji jaj brudnych i cieknących - system zdolny do klasyfikowania plamek brudu od 1 mm i większych wykorzystując pełno kolorowe kamery.
- system detekcji stłuczek.
- Rolkowy system czyszczenia
- System operacyjny - Dotykowy panel operacyjny. Który będzie posiadał możliwość rozbicia klas wagowych do maksymalnie 12 klas i 4 nieklasyfikowanych, oraz rejestrację prześwietlania, zapewnienie komunikacji z drukarkami i możliwość transferu danych do komputera. Ekran dotykowy kontrolujący komputer podłączony do lokalnej sieci komputerowej i dowolnej drukarki sieciowej dostępnej w sieci lokalnej.
- System dynamicznego ważenia komórkowego w pełni zmywalny
- Bramka zrzutowa i 3 bramki wyjściowe dla jaj dla usuwania jaj cieknących do kubła
- Zmywalne automatyczne tory pakujące wyposażone w detektor podwójnych opakowań jak również w detektor obecności opakowania w pozycji pakującej
- zamykacze do automatycznych torów pakujących
- Automatyczna sztaplarka
- System drukowania złożony z czterech drukarek oraz interfejs pozwalający na bezpośrednia komunikację z sortownicą. Każdy system pozwala na ciągłe drukowanie dwóch linii różnego tekstu.
Jakiekolwiek sformułowania użyte do opisu Przedmiotu Zamówienia mogące wskazywać na konkretnego producenta/dostawcę użyte zostały tylko i wyłączne w celu określenia minimalnych wymagań technicznych jakich wobec Przedmiotu Zamówienia oczekuje Zamawiający.
Ilekroć w treści Zapytania Ofertowego Zamawiający wskazuje na znaki towarowe, patenty lub pochodzenie produktów tylekroć, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych, które będą tożsame lub nie gorsze pod względem parametrów technicznych i funkcjonalności od wymienionego przez Zamawiającego z nazwy asortymentu.
W celu potwierdzenia, że oferowany równoważny przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą parafowanej lub podpisanej przez Wykonawcę specyfikacji technicznej dla oferowanych produktów równoważnych.
- OPIS KRYTERIÓW OCENY ORAZ PROCEDURY OCENY OFERT
- Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na Zapytanie Ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z Przedmiotem Zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia oraz jego parametrami minimalnymi lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji, zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
- Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
- zostały złożone w terminie,
- są zgodne z Przedmiotem Zamówienia,
- Zamawiający stwierdzi spełnienie przez Oferenta wymagań w zakresie doświadczenia i potencjału zgodnie z zapisami pkt. „Warunki udziału w postępowaniu”.
- Ocena punktowa ofert zostanie dokonana na podstawie poniższych kryteriów:
Kryterium I – Cena (maksymalna ilość punktów = 70)
Kryterium II – Termin realizacji (maksymalna ilość punktów = 10)
Kryterium III – Gwarancja (maksymalna ilość punktów = 20)
W kryterium I - Cena - najwyższą liczbę punktów (70) otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę netto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem
Cena najniższa
________________________ x 70 = Liczba punktów
Cena oferowana przez firmę - oferenta
Oferent w procesie szacowania wartości zamówienia zobligowany jest uwzględnić w swojej kalkulacji wszystkie koszty/warunki około zamówieniowe tj.: koszty dostawy, montażu i uruchomienia jeżeli zachodzi konieczność ich faktycznego poniesienia.
W kryterium II – Termin realizacji - oferta uzyska następujące liczby punktów, w zależności od zaproponowanego terminu realizacji przedmiotu zamówienia:
Najkrótszy czas realizacji (podany w tygodniach)
________________________ x 10 = Liczba punktów
Czas realizacji oferowany przez oferenta (podany w tygodniach)
Przewidywany termin realizacji będzie liczony od 04.2018 uzależniony od budowy hali i określny w umowie.
W kryterium III Gwarancja - oferta uzyska następujące liczby punktów, w zależności od zaproponowanego okresu gwarancji:
- 24 m-ce gwarancji i więcej = 20 punktów
- Powyżej 12 m-cy gwarancji ale mniej niż 24 miesiące gwarancji = 10 punktów
- 12 miesięcy gwarancji = 0 punktów – parametr minimalny.
Termin Gwarancji liczony będzie od daty odbioru przedmiotu zamówienia przez zamawiającego potwierdzonego protokołem odbioru.
- Sposób wyliczenia punktów:
- Łączna maksymalna liczba punktów = 100 punktów,
- Zamawiający zsumuje punkty uzyskane w poszczególnych Kryteriach oceny według wzoru:
∑= Punkty uzyskane w kryterium 1 + Punkty uzyskane w kryterium 2 + Punkty uzyskane w kryterium 3
- W ofercie należy odnieść się do wszystkich kryteriów wyboru oferty. W przypadku, gdy Oferent pominie jedno lub więcej kryteriów jego oferta może zostać uznana za nieważną lub w ocenie zostanie mu przyznanych 0 punktów
- W postępowaniu ofertowym zwycięży oferent, który zdobędzie najwyższą liczbę punktów.
- W razie identycznej liczby punktów zwycięży oferta o najniższej cenie.
- W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną ilość punktów oraz podali taką samą najniższą cenę Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponowne ofert cenowych drogą elektroniczną (e-mail) na adres podany przez Oferenta w Załączniku nr 1 Formularz Oferty.
- Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data wskazana w umowie, a terminem zakończenia data protokołu odbioru przedmiotu zamówienia wystawionego i podpisanego przez Zamawiającego.
- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- O realizację zamówienia może ubiegać się każdy podmiot, którego przedmiot prowadzonej działalności (PKD i oferta), jest zgodny z przedmiotem zapytania ofertowego, co będzie weryfikowane na podstawie ogólnodostępnych informacji m.in. zapisy stron internetowych oraz dokumentów rejestrowych.
- W przypadku stwierdzonej wątpliwości co do potencjału oferenta zgodnie z zapisami pkt VI.1, zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania na etapie oceny ofert, dodatkowych dokumentów potwierdzających potencjał np. referencje, protokoły odbioru.
- Podmiot ubiegający się o realizację zamówienia nie może być powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru dostawcy a dostawcą, polegające w szczególności na:
- Uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- Posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- Pozostawaniu w związku małżeńskim, w stopniu pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
- W przypadku powiązania o którym mowa w pkt. 4 oferent zostanie wykluczony z postępowania.
- Wszystkie dodatkowe koszty związane ze złożeniem oferty leżą po stronie Oferenta.
- Oferent nie może powierzyć wykonania zamówienia innemu podwykonawcy.
- Oferenci uczestniczą w postępowaniu ofertowym na własne ryzyko i koszt, nie przysługują im żadne roszczenia z tytułu odstąpienia przez Zamawiającego od postępowania ofertowego.
- SPOSÓB PRZYGOTOWANIA I SKŁADANIA OFERT
- Oferta winna być sporządzona zgodnie z zaleceniami opisanymi w Zapytaniu Ofertowym oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach. Poprawki w ofercie (przekreślenie, przerobienie, uzupełnienie, nadpisanie, dopisanie, użycie korektora itp.) muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby / osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy.
- Dopuszcza się składanie ofert w języku obcym i walutach obcych.
- W ofercie należy odnieść się do wszystkich kryteriów wyboru oferty. W przypadku, gdy Oferent pominie jedno lub więcej kryteriów jego oferta może zostać uznana za nieważną lub w ocenie zostanie mu przyznanych 0 punktów
- Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osoby uprawnione lub upoważnione do reprezentowania Oferenta. W przypadku gdy uprawnienie do reprezentacji oferenta nie wynika z ogólnodostępnych informacji (np. KRS, CEIDG), oferent zobowiązany jest do przedłożenia kopii dokumentu potwierdzającego uprawnienia do reprezentowania lub kopię dokumentu potwierdzającego fakt udzielania stosownego upoważnienia, którego oryginał zostanie zweryfikowany w momencie podpisania umowy z wykonawcą.
- Termin związania ofertą wynosi 30 dni kalendarzowych.
- Wartość oferty musi zostać przedstawiona w kwotach netto, termin realizacji zamówienia w tygodniach, a okres gwarancji w miesiącach.
- W przypadku podania jakichkolwiek kwot w walutach obcych, Zamawiający przeliczy te kwoty na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu ogłoszenia Zapytanie Ofertowego.
- Żadne dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawiane w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
- Oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać pod warunkiem, że uczyni to przed upływem składania ofert.
- Ofertę można dostarczyć zgodnie z jedną z dopuszczalnych form:
- W formie pisemnej: za pośrednictwem poczty, kuriera lub złożoną osobiście na adres Zamawiającego (liczy się data wpływu do siedziby Zamawiającego):
Polskie Fermy Grupa Producentów Sp. z o.o. , Włostowa 109 d, 48-317 Korfantów
w godzinach pracy tj. od 8.00 do 16.00.
- W formie elektronicznej - skan podpisanych dokumentów wysłany na adres e-mail: handel@polskiefermy.pl w terminie do końca dnia tj. do godz. 23:59.
z dopiskiem „dotyczy zapytania ofertowego nr NR. 2/ RPOP.02.01.03-16-0003/16”
- Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 27.11.2017
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- ROZTRZYGNIĘCIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO
- W przypadkach, gdy okaże się to niezbędne, Zamawiający ma prawo jednokrotnie zwrócić się do oferenta z prośbą o uzupełnienie złożonej oferty. Zamawiający ma również prawo do samodzielnego korygowania omyłek oczywistych.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu składania ofert oraz unieważnienia zapytania (w całości lub części) bez podania przyczyny oraz bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania ofertowego na każdym etapie bez podania przyczyny.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmodyfikować treść zapytania ofertowego wyznaczając nowy termin składania ofert nie krótszy niż 30 dni. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów stają się integralną częścią zapytania ofertowego i będą wiążące przy składaniu ofert. Wszelkie prawa i zobowiązania Zamawiającego oraz Oferentów odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi. W takim przypadku każdy z oferentów będzie miał prawo do uaktualnienia już złożonej oferty i zostanie o tym fakcie poinformowany. Nie dotyczy to nieistotnych korekt w treści zapytania ofertowego.
- W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
- O zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia bez wyboru oferty Zamawiający zawiadamia wszystkich Oferentów biorących udział w postępowaniu.
- W przypadku zakończenia postępowania bez wybrania którejkolwiek z ofert Oferentom nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w postępowaniu.
- Informacje o wynikach postępowania przekaże się każdemu Oferentowi, który złożył ofertę poprzez wiadomość e-mail na adres poczty wskazany w Załączniku nr 1 do zapytania ofertowego.
- Wykonawca zostanie poinformowany telefonicznie lub e-mailem o terminie i miejscu podpisania umowy.
- Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy bez podania przyczyny.
- MINIMALNY ZAKRES UMOWY
- Zamówienie będzie realizowane na podstawie pisemnej umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Oferentem.
- Z tytułu wykonania przedmiotu umowy Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie wynikające z treści złożonej oferty.
- Planowany termin podpisania umowy – do 14 dni roboczych licząc od daty ogłoszenia wyników postępowania
- Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:
- Zmiany terminów realizacji umowy wynikać mogą jedynie, ze zmiany zapisów umowy o dofinansowanie realizacji projektu "Wzrost zasięgu oferty oraz zwiększenie skali produkcji spółki Polskie Fermy" jaką Zamawiający podpisze z podmiotem udzielającym współfinansowania, pod warunkiem, że umowa ta zostanie zmieniona po dniu udzielenia niniejszego zamówienia.
- Zmiana istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty jest dopuszczalna w sytuacji, gdy jest ona korzystna dla Zamawiającego i nie była możliwa do przewidzenia na etapie podpisywania umowy, a ponadto jej dokonanie wskazane jest w szczególności, gdy:
- nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
- wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez Strony,
- zmiany wartości umowy tj. zwiększenia bądź zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług, dotyczących przedmiotu zamówienia w wyniku zmian ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług, które wejdą w życie po dniu zawarcia umowy, a przed wykonaniem przez wykonawcę przedmiotu zamówienia,
- przyczyn niezawinionych przez żadną ze stron, wykonanie umowy w terminie w niej przewidzianym nie jest możliwe.
5. Wszelkie zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i zgody obu stron.
- INFORMACJE O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJACYCH I DODATKOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielania wyłonionemu Wykonawcy w trybie niniejszego postępowania zamówień uzupełniających i dodatkowych.
- KONTAKT Z ZAMAWIAJACYM
- Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego do kontaktu z Oferentami jest:
Imię: Aneta
Nazwisko: Kujawa
Tel.: +48 774023360
e-mail: handel@polskiefermy.pl
- ZAŁĄCZNIKI